February 29, 2024

5.834 de elevi din clasele a VIII-a, din județul Cluj, au susținut azi, 5 februarie 2024, prima probă din cadrul simulării examenului de Evaluarea Națională, sesiunea februarie 2024, și anume proba scrisă la limba și literatura română. Nici unul dintre textele supuse spre analiză nu sunt fragmente din opere consacrate a unor scriitori români de referință din literatura noastră. De asemenea, textele nu conțin arhaisme și regionalisme.

Printre subiectele la limba și literatura română, test grilă, un rezumat, exerciții de vocabular și gramatică

La nivelul județului Cluj, simularea examenului de Evaluare Națională se desfășoară în 110 unități de învățământ preuniversitar, dintre care 45 de unități de învățământ sunt din municipiul Cluj-Napoca, potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratului Școlar Județean Cluj (IȘJ) Cluj

La examenul simulat elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere și o serie de cerințe prin care s-au urmărit verificarea înțelegerii textului, a cunoștințelor de vocabular și gramatică.

Potrivit edupedu.ro, cele două texte aparțin unor autori contemporani. Primul text este un fragment din romanul „În umbra ei” scris de Simona Antonescu, iar al doilea text este extras din articolulPisica mea în sala de lectură de Liviu Papadima. La Subiectul I A, primele cerințe pe baza textului au fost de tip grilă. De asemenea, elevii au trebuit identifice trăsătura unui personaj și a unui element de conținut comun al celor două texte, cu valorificarea unei „secvențe relevante” din fiecare text (minim 30 cuvinte). Elevii au mai avut de răspuns dacă „cred că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” ( 50-100 cuvinte), pornind de la textul lui Liviu Papadima. Tot într-un text de 50-100 de cuvinte, elevilor li s-a cerut să prezinte o valoare comună regăsită în fragmentul romanului „În umbra ei” de Simona Antonescu și într-un alt text literar.  La subiectul I B, cerințele au fost de vocabular și gramatică, primele patru notate cu câte două puncte, iar următoarele patru cu câte șase puncte.

La subiectul al II-lea, elevii au avut de realizat un rezumat al textului de Simona Antonescu în 100-150 de cuvinte. Cerința avea un barem de 20 de puncte, dintre acestea opt fiind acordate pentru respectarea regulilor de redactare, claritate, coerență, ortografie, punctuație.

Blocaje pe platformă: lucrările elevilor n-au putut fi încărcate în timp util

Este pentru prima dată când la simularea examenului de Evaluare Națională lucrările elevilor au fost scanate și încărcate pe platforma națională destinată evaluării digitalizate. Din păcate, potrivit edupedu.ro, în timpul examenului au existat probleme de supraîncărcare și blocaje pe platformă. Astfel, au existat situații în care profesorii au fost puși să scaneze lucrările în prezența elevilor și să le încarce pe servere mai târziu când platforma a permis acest lucru.

Simularea examenului de Evaluare Națională pentru elevii claselor a VIII-a continuă marți, 6 februarie 2024, cu proba scrisă la matematică, și miercuri, 7 februarie 2024, când va avea loc proba scrisă la limba și literatura maternă. Potrivit informațiilor furnizate de către IȘJ Cluj, în Cluj-Napoca, la simularea de la examenul de Evaluare Națională participă 3.134 de elevi de clasa a VIII-a. Reamintim faptul că notele obținute la simularea națională nu se trec în catalog sau se trec doar la solicitarea scrisă a elevului sau părintelui. Rezultatele simulării vor fi publicate statistic și vor fi comunicate, individual, elevilor, de către cadrele didactice care predau la clasă.

T.S.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *