Proiectul clujean ,,School Make Inclusions a Living reality” (Școlile fac incluziunea o realitate viabilă) derulat de către Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj în șase școli clujene a fost declarat cel mai de succes la nivel național în cadrul Programului de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP). În aceste zile la București se desfășoară conferința de închidere a Programului de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România, iar la acest eveniment județul Cluj a fost reprezentat de inspectorul școlar general al Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj, Marinela Marc, de către inspectorul pentru proiecte europene Daniela Giurgiu și de către directoarele de la școlile din Luna, Cojocna și Viișoara.
După cum a precizat pe pagina de socializare, șefa ISJ Cluj, în cadrul conferinței a fost prezentat exemplul de bune practici al proiectului implementat de ISJ Cluj, în parteneriat cu șase școli din județul Cluj ,,School Make Inclusions a Living reality” (Școlile fac incluziunea o realitate viabilă). Citând aceeași sursă, este vorba despre un proiect din fonduri norvegiene dedicat creșterii capacității a șase unități de învățământ din mediul rural de a oferi un mediu inclusiv pentru populația școlară de etnie rromă, prin dezvoltarea competențelor cadrelor didactice, a elevilor și a familiilor elevilor rromi și nerromi, prin promovarea acceptării și respectului reciproc.
În urma rezultatelor foarte bune obținute și a schimbării produse în comunitate, proiectul clujean s-a dovedit cel mai apreciat: „Ne-am bucurat proiectul nostru a fost declarat de agenție cel mai de succes la nivel național și că participanții au apreciat rezultatele foarte bune obținute și schimbarea pe care a produs-o în comunitate.”, a precizat șefa ISJ Cluj, Marinela Marc.
Sursă foto: inspector școlar general ISJ, Marinela Marc
T.S.