April 21, 2024

E vara si e foarte cald afara. Nu vrei sa stai mult in bucatarie ca sa faci mancaruri complexe, dar trebuie sa ai ce mananca in fiecare zi. Pentru cei care vor sa aiba o vara relaxanta si cu feluri de mancare sanatoase pe masa am pregatit cateva retete simple, perfecte in orice zi torida de vara.

Vara e nevoie sa te incarci cu energie pentru lunile reci ce vor urma, sa mananci legume si fructe cat mai multe, mancare cu multe legume si vitamine sau minerale, nutrienti esentiali. Vrei sa ai timp cat mai mult pentru distractie si pentru activitati cu familia si prietenii, asa ca retetele complicate pe care le mai faceai in alta perioada din an ies din discutie. Si atunci ce iti ramane de facut? Iata cele mai bune patru sugestii de retete simple pentru vara asta pe care e musai sa le incerci si tu.

Supa crema de dovlecel. Il gasesti peste tot vara, se gateste repede, are un gust excelent, are vitamine si minerale, fibre, nutrienti de calitate. Dovlecelul e atat de versatil si atat de gustos incat e pacat sa nu il folosesti vara asta la potentialul lui maxim. Ce ai zice de o supa crema de dovlecel pentru un pranz sau o cina intr-o zi torida de vara? Ai nevoie de un dovlecel mai mare sau doi mai micuti, o ceapa, trei catei de usturoi, un morcov, un cartof, sare si piper dupa gust, 50 ml ulei, 100 g unt de calitate, optional 200 ml smantana de gatit.

Ca sa obtii cea mai buna supa crema de dovlecel incepi prin tocarea cepei, a morcovului si a dovlecelului. Nu le tai prea mici, le lasi in cuburi. Calesti legumele in uleiul bine incins, adaugi si usturoiul strivit. Fierbi in alt vas cartoful curatat de coaja, taiat cubulete mai mari.

Cand ai fiert totul se pun in blender legumele, se combina acolo cu unt si smantana lichida. Se lasa supa crema deja formata pe foc inca trei minute, se pune sare, piper, inca niste usturoi daca vrei. Daca vrei sa ai supa mai fina o treci prin sita de doua ori. La servire poti sa o oferi cu niste crutoane de casa sau cu felii de bacont usor crocant. Un deliciu!

Salata orientala. E o reteta sanatoasa si foarte buna, ai de toate in ea si e foarte hranitoare, usoara pentru sistemul digestiv. Ce iti trebuie ca a faci cea mai buna salata orientala de vara? Patru cartofi noi mai mari, pe care ii fierbi si ii tai cubulete marisoare, doua rosii taiate cubulete, doi castraveti tot cubulete taiati, doua oua fierte bine, 200 g masline negre fara samburi de preferat, o ceapa, sare, piper si oregano, otet si niste mustar, o lingura, plus ulei de masline.

Taiem cartofii fierti, ceapa, alte legume din reteta si le pune intr-un castron mai mare. In alt bol facem sosul de mustar, cu ceva otet, ulei de masline, piper si sare dupa gust. Sosul e turnat imediat peste toate ingredientele din castron. Se amesteca bine, se lasa putin si se va servi neaparat rece. In loc de sos de mustar puteti face maioneza in casa si o puneti peste toate ingredientele din castron.

Chiftele cu naut si ceva legume. Nautul e usor, hranitor, dar trebuie sa stii cum il prepari corect. Pentru chiftele va fi nevoie de 400 g naut bine fiert, o ceapa, o legatura de ceapa verde proaspata, un ardei rosu, 100 g porumb fiert, 200 g ciuperci proaspete, curatate bine, patrunjel verde o legatura, 3 catei de usturoi, ulei de masline, 100 g pesmet cu condimente, doua linguri de malai, sare dupa gust. Se toaca ceapa, ardei, usturoi, se toaca si patrunjelul, toate marunt, se spala si se taie ciupercile, nautul se mixeaza rapid cu blenderul, se pune si sare si ulei de masline.

Intr-un bol mare punem toate ingredientele, naut, legume, usturoi, ciuperci, adaugam sare, dar si pesmet, patrunjel.

In tava de cuptor cu o hartie de copt deasupra punem chiftelutele formate rapid si trecute prin malai. Se pune sare si ulei de masline peste ele si se da totul la copt, foc mediu, 40 de minute sau pana le vedeti rumenite. Cand sunt gata se pun pe farfurie si se servesc caldute, dar sunt bune si reci daca nu va plac calde.

Cus-cus cu legume si turmeric. Este gata in 15 minute si nu te costa mult deloc. Ai nevoie de doi ardei, rosu si galben, taiati cat mai marunt, un morcov mai mare taiat in cuburi, o ceapa taiata micut.

Se calesc legumele in ulei trei minute maxim, se adauga si cus-cus, 200 g, nu mai mult. Se prajeste bine 1 minut cus-cus-ul, se toarna dupa 400 ml apa, supa de pui, legume, ce avem. Se pune sare, piper, turmeric dupa gust, se amesteca si se fierbe in continuare 10 minute.

Opreste focul si lasa oala sau tigaia cu capac 5 minute ca sa se „linisteasca” mancarea-pastele absorb lichidul imediat in acest timp. La servire se va adauga si patrunjel verde tocat pentru un gust uau! Pofta buna si o vara frumoasa in continuare!

1 thought on “4 retete de preparate delicioase si simple de incercat vara asta

  1. Felicitari pentru prezentarea acestor retete perfecte pentru vara! Aceste retete iti ofera o modalitate simpla si gustoasa de a-ti mentine nivelul de energie si de a te bucura de vara. Pentru cei care sunt la inceput de drum in bucatarie sau cei care au doar ceva experienta, aceste retete sunt exact ce ai nevoie pentru a fi preparat exolutions si in acelasi timp sa ai parte de alimentatie sanatoasa si hranitoare. Sper sa ai o vara simpla si frumoasa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *