July 25, 2024

De cand a ajuns curentul vegan si la noi a aparut un mit legat de vegani si de cei care au renuntat total la carne si la orice fel de produse de origine animala. Conform mitului, daca esti vegan nu te mai bucuri de mancare si nu prea mai ai ce sa mananci, iti limitezi mult meniul zilnic. Total fals. Ai o multime de retete vegane delicioase, iti asiguri tot ce ai nevoie ca sa iti mentii organismul sanatos, plus ca eviti si problemele de sanatate de la consumul regulat de carne si alte alimente procesate. Pe cele mai interesante le vei descoperi in randurile ce urmeaza.

Aflat in centrul multor controverse si discutii aprinse, veganismul a inceput sa castige teren si in Romania. Veganismul e un stil alimentar, o alegere pe care o fac toti cei care vor sa manance cat mai sanatos si sa beneficieze de mineralele, vitaminele si nutrientii din fiecare ingredient din meniul vegan. La baza veganismului se afla promovarea dezvoltarii si utilizarii de metode si produse care care nu vor afecta mediul si animalele.

In alimentatie, veganismul se reduce la evitarea consumului de produse de origine animala si e diferit de vegetarianism. Aici, in cazul vegetarianismului, se poate discuta despre ovo-vegetarianism, poti consuma oua, lacto-vegetarianism, lactate consumate, nu oua, lacto-ovo-vegetarianism.

Acum ca am lamurit care semnificatia cuvantului vegan sa vedem care ar fi cele mai delicioase retete pe care le poti pregati in doar cateva minute oricand vrei o gustare sau un fel de mancare „curat” si plin de vitamine si minerale.

Taitei cu tofu. In dieta vegana e nevoie si de proteine, ele sunt baza existentei tale si unei sanatati de fier. Reteta e foarte simplu si include proteine din belsug. Vei folosi taitei de orez, 120 g, tofu, 200 g, ardei rosu gras, unul sau doi, depinde de marime, o radacina de ghimbir, sa fie proaspat, sos de soia, 15 ml, jumatate de lingurita de curry, un sfert de lingurita usturoi granulat, 1 limeta, piper negru, sare dupa gust, ulei de masline neaparat extra virgin de calitate si ceva patrunjel proaspat tocat cat mai marunt.

Ca sa ajungi la produsul final, preparatul tau vegan, scurgi bine tofu, il usuci pe niste hartie, dupa care il tai bucatele mici si il sotezi in tigaie. Cand devine un pic auriu il iei de pe foc, dupa care gatesti taietii in apa cu sare, se rade ghimbirul intre timp, se taie ardeii in fasii, se soteaza tot in tigaie si se amesteca si taietii cu tofu.

La final se adauga sosul de soia, condimentele, iar la servire se adauga patrunjelul taiat. Si gata, taietii cu tofu pot fi mancati alaturi de un pahar de apa.

Salata quinoa. Pentru vegani quinoa e aur curat, e pline de carbohidrati complecsi, are fibre esentiale pentru intestine. Pentru salata, pe care o vei face in cateva minute, vei folosi dovleac, doar 300 g, ceapa rosie, una mai mica, ulei de masline extravirgin, 75 ml, quinoa, 200 g, seminte in amestec, 30 g, menta, rodie, suc de lamaie, 20 ml. Inainte de a te apuca de orice preincalzesti cuptorul la 220 de grade. Cureti dovleacul de coaja, il tai cubulete mai mic, ceapa o tai in felii, dupa care mergi cu ele in tigaie si le prajesti, adaugi si sare, ulei de masline. Dupa 2 minute opresti focul.

Speli bine quinoa, o fierbi in apa cu sare timp de 15 minute. Scurgi la final quinoa, combini cu restul de ingrediente. Se condimenteaza dupa gust si la servire se adauga si ierburile preferate tocate foarte marunt.

Falafel. In dieta vegana va fi nevoie de multe minerale ca sa nu ai probleme de sanatate. Si le poti lua dintr-un falafel. Ai fier din belsug pentru a evita anemia si gustul e genial. Pentru un falafel gustos vei folosi naut fiert, 240 g, paine, doua felii doar, ceapa, 50 g, catei de usturoi, doi sau trei, chimen macina, o lingurita, boia, o lingurita sau jumatate, dupa cum iti place, coriandru si patrunjel proaspat, cate o legatura, ulei de masline extravirgin, 30 ml, drojdie, o singura lingurita rasa si ceva apa.

Se amesteca nautul cu ingredientele, dupa care se ia aluatul obtinut si se turteste putin. Se foloseste neaparat mixerul, robotul de bucatarie ca sa nu te chinui prea tare. Aluatul obtinut se lasa la frigider macar o ora. Dupa ora scursa se coace fiecare biluta la cuptorul preincalzit 180 de grade Celsius 20 de minute doar. Cand ai culoare aurie la suprafata bilutelor poti sa scoti produsul de la cuptor. Vei avea un fel de chiftele vegane care sunt extrem de bune si de sanatoase si vor reprezenta mereu alegerea veganilor care nu vor sa se complice prea tare cu mancarea.

Acestea ar fi cele mai gustoase retete vegane pe care le poti pregati in doar cateva minute. Pentru inspiratie poti sa “frunzaresti” internetul si vei gasi sute, poate mii de retete si variatiuni ale lor ca sa ai un meniu complet indiferent de sezon si de momentul din zi cand vrei sa mananci ceva bun si vegan. Si un lucru important: alege mereu ingrediente de calitate pentru retetele tale, de preferat sa fie bio, si incearca sa reduci cat de mult procesarea ingredientelor, daca nu e necesar, ca sa ai retete vegane perfecte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *