
Regia: Mira Jargil, Christian Sonderby Jepsen
Doctorul danez Jan Erik Hansen decide să renunțe la viața lui bună din Danemarca pentru a pleca în Sri Lanka unde se convertește la budism și se călugărește. Filmul îl prezintă pe Jan Erik în noua lui viață. Acesta își caută sensul vieții sale și decide să o trăiască într-un mod autentic. Personajul principal are o mare întrebare și anume dacă animalele lui de companie au avut o alta viață înainte de a se reîncarna în câini. Relația lui cu prietenii necuvântători, câinii, este una specială, la fel și cu persoana care are grijă de casa lui. Jan Erik Hansen este un om tandru, atent, grijuliu și interesat de viața spirituală, care este accentuată foarte bine și plasată în prim plan în film de către regizorii Mira Jargil și Christian Sonderby Jepsen.
Sursa: https://eventbook.ro/film/bilete-tiff-2024-stapanul-the-owner
Regizorii, prin prisma personajului principal, impactează puternic publicul printr-un aspect important al vieții, moartea, călugărul alegând să moară într-un mod mai puțin obișnuit pentru o persoană care pune accent pe spiritualitate. Un alt personaj care apare în film este tatăl lui Jan Erik Hansen, care nu reușește să înțeleagă alegerile făcute de fiul sau. Personajul principal mai are o soție și un fiu. Aceste trei personaje sunt preocupate de viața lui Jan Erik. Doi foști colegi vorbesc și ei despre călugăr din punct de vedere profesional, prezentând-ul dintr-o altă perspectivă.
Filmul Călugărul este un film care arată publicului două aspect important al vieții, religia și meditația, făcându-i pe aceștia să se gândească la viața spirituală și la sensul pe care îl acordă vieții !
Filmul se învârte în jurul ideii că “Puterea absolută corupe în mod absolut”, idee care apare și în filmul Man of God / Omul lui Dumnezeu care prezintă viața Sfântului Nectarie din Eghina.
Personajul principal Ivan este un mic antreprenor care deține o afacere personală, un mic atelier auto. Acesta duce o viață normală într-un oraș din Rusia. Totul se schimbă pentru el, atunci când îl va salva dintr-un accident de circulație grav pe Dima Rodin. Regizorul pune un accent pe umanitatea lui Ivan, pusă puternic la încercare pe tot parcursul filmului, publicului fiindu-i prezentată dezumanizarea acestuia.
Filmul Stăpânul prezintă o realitate dură, în care frica pune stăpânire pe oamenii de rând, cărora le rămâne numai o pârghie să scape, și aceasta este să ia atitudine ieșind în stradă și să strige “Nu suntem sclavi!”, chiar dacă riscă pentru gestul lor să fie supuși unor represalii, manifestate prin intimidare, bătaie sau chiar închisoare.
Sursa: https://www.filmaffinity.com/es/film351606.html
Acțiunea se învârte în jurul lui Mauricio, un solist de rock spaniol, care fiind nemulțumit de viața pe care o duce în orașul Zaragoza, decide să plece în Argentina. Filmul face referire la cartea “El canto del viento” (Cântecul Vântului) a lui Yupanqui Atahialpa. Aceasta carte îl impactează puternic pe personajul principal, Mauricio, încă din copilărie.
Ajuns în Argentina, Mauricio îl întâlnește pe Don Carlos care îl primește cu brațele deschise în cadrul familiei sale și îi dezvăluie o parte din secretele dansului și al cântecului argentinian chacarera. Don Carlos, deși a fost un artist important, acum trăiește în condiții dificile. Călătoria lui Mauricio în Argentina, îi va deschide acestuia o altă perspectivă asupra vieții, fiind foarte interesat de viața și cultura argentiniană.
Reîntors în țara lui natală, Mauricio dorește să organizeze un festival de muzică, dar, deși are numeroase idei, nu reușește să le pună în practică.
Filmul acesta oferă publicului o viziune plină de optimism și culoare asupra unei țari din America de Sud, Argentina.