June 25, 2024

Ministrul Educației Ligia Deca a anunțat că se va face o modificare a platformei digitale prin care sunt corectate lucrările elevilor la Evaluarea Națională 2024.

Aceasta după ce la simulare profesorii au semnalat nenumărate greșeli de tipul: două note diferite acordate de către cei doi corectori la același subiect grilă, potrivit edupedu.ro. „Pentru subiectul grilelor încercăm acum să facem o modificare în platformă, după ce am văzut care au fost situațiile care au apărut la simulare, în așa fel încât atunci când doi profesori corectori pe o grilă introduc răspunsuri diferite să se întoarcă lucrările la aceiași corectori, cu rugămintea să se mai uite o dată, să nu fie o eroare umană de introducere a datelor în platformă”, a afirmat, în 9 aprilie ministrul Educației, Ligia Deca. Ministrul Ligia Deca a recunoscut că la simulare corectorii nu au fost instruiți: „Simularea nu a avut, așa cum se întâmplă la examenele naționale, o etapă de formare a corectorilor pe barem. Acum, după ce subiectul va deveni public, împreună cu baremul de corectare, înainte să se apuce să corecteze, vor avea o formare toți corectorii în așa fel încât să înțeleagă foarte bine abordarea pe barem și să poată avea o precizie mai mare în notare. Mai mult decât atât, așa cum spunem, încercăm să prevenim și erorile care țin de grilă”.

Potrivit edupedu.ro, ministrul Educației și secretarii de stat responsabili cu învățământul preuniversitar știau de existența acestei probleme încă din vară, înainte de semnarea metodologiei cu regulile de examen pentru anul acesta. Platforma de corectare digitizată a lucrărilor la Evaluarea Națională a fost pilotată doi ani de Ministerul Educației, în 2022 și 2023, cu aceleași reguli care acceptă note diferite la aceeași grilă. Cu toate că știau de greșelile permise prin metodologie, nu au modificat regulile de funcționare a platformei la Evaluarea Națională 2024.

sursă foto: https://pedagoteca.ro/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *