June 15, 2024

În perioada 19-21 Aprilie 2024 la Cluj, se desfășoară cea de-a 10-a ediție a Colectei Naționale de Alimente, sub sloganul „Împreună hrănim speranța”, organizată de Federația Băncilor pentru Alimente din România (FBAR).

Colecta Națională de Alimente, una dintre cele mai mari campanii de solidaritate la nivel național, organizată de  FBAR, din care fac parte cele nouă bănci regionale din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța și Galați, revine și anul acesta în preajma sărbătorilor de Paște. În județele Cluj, Alba, Sibiu și Bistrița-Năsăud, deservite de Banca pentru Alimente Cluj, participă la colectă 88 magazine, iar anul trecut la colecta de Crăciun au fost donate în regiunea Cluj 40,2 tone alimente, echivalente a 80.400 porții de hrană. La nivel național, campania mobilizează de fiecare dată mii de voluntari și sute de organizații partenere, uniți de misiunea de a-i sprijini pe cei mai vulnerabili dintre semenii noștri, iar această ediție continuă maratonul de solidaritate și generozitate. Ediția de Paște din acest an se va desfășura în 828 de magazine ale partenerilor tradiționali ai Băncilor pentru Alimente, care susțin constant misiunea acestora de a combate și reduce risipa alimentară și sărăcia: în toate cele 355 magazine Lidl din țară, în toate cele 377 magazine PENNY |REWE din țară, în 41 magazine Auchan România; în 55 magazine Kaufland România.

Patru milioane de români, în pragul sărăciei

Generozitatea românilor, implicarea partenerilor noștri, devotamentul sutelor de organizații și dedicarea miilor de voluntari ne inspiră și ne motivează să facem din Colecta Națională de Alimente un simbol al solidarității în România. Cu nouă ediții în spate, demonstrăm că împreună putem schimba viețile celor greu încercați, fie că este vorba de o familie săracă, un bunic rămas fără sprijin sau o mamă singură cu copiii. Într-un context social și economic dificil, implicarea fiecăruia dintre noi este crucială. Invităm toți cetățenii să se alăture acestei campanii aniversare și să contribuie la hrănirea speranței celor care au mai mare nevoie.”, afirmă Gabriel Sescu, președinte FBAR.

Campania a devenit o tradiție mai cu seamă că în țara noastră, peste patru milioane de români, adică 21,2% din populație, trăiesc în pragul sărăciei, iar o mare parte dintre aceștia sunt copii (conform datelor INS din anul 2022) din cauza resursele financiare limitate și a creșterii prețurilor.În cele nouă ediții desfășurate până acum, au fost donate peste 423 de tone de alimente, s-au implicat 510 ONG-uri ca parteneri, fiind hrănite peste 120.000 de suflete.

Reamintim că în toate aceste magazine, în cele trei zile de campanie, clienții pot achiziționa și dona alimente neperisabile precum făină, orez, mălai, ulei, zahăr, conserve de carne și pește, cereale, paste făinoase, patiserie ambalată, biscuiți, ciocolată, sosuri, gemuri, semințe și fructe uscate, ceai și cafea. Alimentele pot fi donate în cutiile sau coșurile special amenajate, aflate după casele de marcat. Toate alimentele donate vor fi distribuite în scurt timp după colectare, prin intermediul Băncilor pentru Alimente și a numeroaselor organizații partenere, către cei mai vulnerabili: copii din centre de zi și de plasament, familii sărace, vârstnici din cămine și multe persoane aflate în dificultate.

Campania se desfășoară în parteneriat cu: Lidl România, PENNY | REWE România, Auchan România, Kaufland România și este posibilă cu sprijinul CHEP România și Edenred România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *