Emil Boc a anunțat că în 24 mai vor începe lucrările la primul tronson al centurii metropolitane iar în 30 de zile încep lucrările la metrou.
„În următoarele 30 de zile zile începe lucrările la metroul din Cluj-Napoca pentru că suntem în faza finală a obținerii autorizațiilor”, a spus primarul în cadrul evenimentului de lansare a candidaților PNL la alegerile locale din 9 iunie.
În cadrul activității de inaugurare a lucrărilor la Spitalul Regional de Urgență, Emil Boc a explicat că primul tronson al centurii metropolitane de la Cluj are ca menire principală lărgirea de la patru la șase benzi a drumului Cluj-Florești pentru a asigura în primul rând accesul direct la Spitalul Regional de Urgență pentru ambulanțe, dar și pentru transportul public dedicat.
Acest tronson al centurii metropolitane are ca termen de șantier 14 luni, valoarea lucrărilor fiind de 22,4 milioane euro cu TVA.
Practic se va extinde la 6 benzi de circulație zona DN1 Cluj-Florești până la Spitalul Regional de Urgență – câte o bandă pe sens va fi dedicată transportului în comun, salvărilor, poliției, pompierilor.
De asemenea, se vor amenaja piste de biciclete pentru încurajarea utilizării mijloacelor de comun alternative la mașină – fiind create astfel culoare de mobilitate alternativă, parte integrantă a viziunii pe termen lung pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană.
Totodată, va fi amenajat pasaj pietonal subteran în zona hipermarketului Metro, iar pentru facilitarea accesului la Spitalul Regional de Urgență se va contrui un pasaj rutier suprateran.
Pe întregul tronson modernizat s-a prevăzut sistem de iluminat cu telegestiune și sistem de canalizare pluvială.
La metrou, câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I este asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company.
Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 de trenuri / oră și sens).
Proiectul urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile și rambursabile precum Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021 – 2027 și Programul Operațional Transporturi (POT) 2021 – 2027.