April 21, 2024

Digitalizarea serviciilor publice cu ajutorul fondurilor europene se dezvolt─â de pe o zi la alta ├«n cadrul Prim─âriei Municipiului Gherla. Mai nou administra╚Ťia local─â din ora╚Öul de pe Some╚Ö ofer─â o gam─â larg─â de servicii digitale, accesibile direct de pe telefonul mobil.

Serviciile digitalizate aplicate includ peste 50 de servicii electronice pentru cet─â╚Ťeni din domenii precum: urbanism, asisten╚Ť─â social─â, registru agricol, administrarea domeniului public, acces la informa╚Ťii publice, juridic, rela╚Ťii cu publicul, parc─âri, taxe ╚Öi impozite, plat─â taxelor ╚Öi impozitelor la distan╚Ť─â prin patru moduri .

Proiectul mai cuprinde: aparate de self service ╚Öi self tax, aplica╚Ťia mobil─â Gherla 24 ╚Öi Gherla City App ( o dat─â cu implementarea parc─ârilor publice va fi disponibil─â ╚Öi aplica╚Ťia mobil─â pentru plata parc─ârilor), platform─â de servicii electronice integrat─â pentru aceste servicii, calendar de program─âri pentru audien╚Ťe. ├Än acela╚Öi timp pentru segmentul de back office ├«n vederea suportului pentru furnizarea serviciilor de mai sus, au fost digitalizate urm─âtoarele func╚Ťionalit─â╚Ťi pentru componenta de management intern: buget-contabilitate, patrimoniu, poli╚Ťie locala, raportarea incidentelor de pe domeniul public; digitalizarea/automatizarea proceselor aferente gestionarii activita╚Ťilor de urbanism; realizarea unui sistem informa╚Ťional geografic (exclus activitatea de cadastrare) suport pentru gestionarea activita╚Ťilor aferente competen╚Ťelor partajate ce ╚Ťin de ordinea publica, solu╚Ťie de securitate pentru asigurarea complean╚Ťei cu GDPR, digitalizarea proceselor de administrare a documentelor, prin implementarea unor solu╚Ťii de semn─âtur─â arhivare electronic─â, scanare; retro-digitalizarea documentelor din arhiva institu╚Ťiei, digitalizarea/automatizarea proceselor aferente activit─â╚Ťilor de bugetare ╚Öi contabilitate ├«n ├«nva╚Ťam├óntul preuniversitar de stat, digitalizarea/automatizarea proceselor aferente administr─ârii beneficiilor de asisten╚Ť─â social─â; aplica╚Ťie pentru managementul identit─â╚Ťii unice a cet─â╚Ťeanului la nivelul institu╚Ťiei ÔÇô va implementa principiul ├«nregistr─ârii unice a datelor legate de un cet─â╚Ťean ╚Öi gestiunea integrat─â a comunic─ârii cu acesta pe principiul Citizen Relationship Management, spa╚Ťiul virtual privat al cet─â╚Ťeanului ├«n rela╚Ťia cu institu╚Ťia; Aplica╚Ťie pentru managementul parc─ârilor ╚Öi plata taxei de parcare, inclusiv componenta de hart─â; registru agricol ÔÇô module noi (harta); solu╚Ťie de analiz─â ╚Öi raportare a performan╚Ťei pentru indicatori aferen╚Ťi competen╚Ťelor exclusive (business intelligence).

Acum 35 de ani nimeni nu s-a g├óndit la a╚Öa ceva ├«n ora╚Öul Gherla, unde pentru clarificarea unor probleme administrative trebuia s─â stai ore sau chiar zile ├«ntregi la r├ónd pe la ghi╚Öee. Digitalizarea serviciilor amintite mai sus rezolv─â operativ ╚Öi f─âr─â nervi ├«n plus, un mare avantaj pentru popula╚Ťia unui municipiu cum este Gherla.

Szekely Csaba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *