Digitalizarea serviciilor publice cu ajutorul fondurilor europene se dezvoltă de pe o zi la alta în cadrul Primăriei Municipiului Gherla. Mai nou administrația locală din orașul de pe Someș oferă o gamă largă de servicii digitale, accesibile direct de pe telefonul mobil.
Serviciile digitalizate aplicate includ peste 50 de servicii electronice pentru cetățeni din domenii precum: urbanism, asistență socială, registru agricol, administrarea domeniului public, acces la informații publice, juridic, relații cu publicul, parcări, taxe și impozite, plată taxelor și impozitelor la distanță prin patru moduri .
Proiectul mai cuprinde: aparate de self service și self tax, aplicația mobilă Gherla 24 și Gherla City App ( o dată cu implementarea parcărilor publice va fi disponibilă și aplicația mobilă pentru plata parcărilor), platformă de servicii electronice integrată pentru aceste servicii, calendar de programări pentru audiențe. În același timp pentru segmentul de back office în vederea suportului pentru furnizarea serviciilor de mai sus, au fost digitalizate următoarele funcționalități pentru componenta de management intern: buget-contabilitate, patrimoniu, poliție locala, raportarea incidentelor de pe domeniul public; digitalizarea/automatizarea proceselor aferente gestionarii activitaților de urbanism; realizarea unui sistem informațional geografic (exclus activitatea de cadastrare) suport pentru gestionarea activitaților aferente competențelor partajate ce țin de ordinea publica, soluție de securitate pentru asigurarea compleanței cu GDPR, digitalizarea proceselor de administrare a documentelor, prin implementarea unor soluții de semnătură arhivare electronică, scanare; retro-digitalizarea documentelor din arhiva instituției, digitalizarea/automatizarea proceselor aferente activităților de bugetare și contabilitate în învațamântul preuniversitar de stat, digitalizarea/automatizarea proceselor aferente administrării beneficiilor de asistență socială; aplicație pentru managementul identității unice a cetățeanului la nivelul instituției – va implementa principiul înregistrării unice a datelor legate de un cetățean și gestiunea integrată a comunicării cu acesta pe principiul Citizen Relationship Management, spațiul virtual privat al cetățeanului în relația cu instituția; Aplicație pentru managementul parcărilor și plata taxei de parcare, inclusiv componenta de hartă; registru agricol – module noi (harta); soluție de analiză și raportare a performanței pentru indicatori aferenți competențelor exclusive (business intelligence).
Acum 35 de ani nimeni nu s-a gândit la așa ceva în orașul Gherla, unde pentru clarificarea unor probleme administrative trebuia să stai ore sau chiar zile întregi la rând pe la ghișee. Digitalizarea serviciilor amintite mai sus rezolvă operativ și fără nervi în plus, un mare avantaj pentru populația unui municipiu cum este Gherla.
Szekely Csaba