February 29, 2024

Singura ofertă pentru construcţia celor două viaducte necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădăşelu – Mihăieşti, parte a autostrăzii Transilvania, a fost depusă marţi de asocierea de constructori români şi turci Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS – Ilgaz Insaat Ticaret AS – Visio Construction Works SRL.


„Astăzi a fost depusă o ofertă pentru construcţia celor două viaducte necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădăşelu – Mihăieşti (parte a A3, autostrada Transilvania). Asocierea de constructori români şi turci are la dispoziţie 1,114 miliarde de lei (fără TVA) şi 27 de luni (9 luni – perioada de proiectare şi 18 luni – execuţia lucrărilor) pentru finalizarea contractului finanţat prin PNRR”, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Devierea traseului acestui sector de autostradă este realizată în baza unei expertize tehnice.

„Primul viaduct va fi construit între km 10+009 şi km 12+000 va avea o lungime de 1,2 km şi nu va afecta versantul care prezintă alunecări. Al doilea viaduct, care va fi construit între km 21+406 şi km 24+890, va avea o lungime de aproximativ 2 km şi va depăşi în aval DN1F. Acest viaduct va traversa cursului Pârâului Topa Mică şi se va racorda cu traseul autostrăzii Transilvania în zona km 24+890”, a adăugat ministrul.

La rândul său, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a precizat că oferta a fost depusă de asocierea de constructori români şi turci Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS – Ilgaz Insaat Ticaret AS – Visio Construction Works SRL.

Lucrările la tronsonul de autostradă Nădășelul-Zimbor sunt realizate în proporție de 65 la sută, termenul de finalizare a lucrării fiind anul 2025.

Potrivit contractului, termenul inițial de realizare a lucrărilor la tronsonul Nădășelu-Mihăiești a fost 2024 iar valoarea lucrărilor a fost estimată la 1.390.614.495,32 lei fără T.V.A”.

Întârzieri

Întârzierile la lucrări pe tronsonul Nădășelu-Zimbor au apărut în primul rând din cauza problemelor generate de alunecările de teren. Acest lucru l-a determinat pe constructor să găsească alte soluții pentru a realiza autostrada în zona cu alunecări, propunându-se în majoritatea cazurilor viaducte. De asemenea, întârzierile cu defrișările de pădure de pe traseul autostrăzii a fost un alt motiv care a făcut ca tronsonul Nădășelu-Zimbor să fie gata abia în 2025.

Viaductul de doi kilometri de la Mihăiești va fi cel mai lung din România, cu trei sute de metri mai mult decât cel de lângă Slatina de pe drumul expres Craiova-Pitești, care are 1,7 kilometri.

Cel mai înalt viaduct de la noi din țară este cel de la Tălmăcel, care ajunge la o înălțime de 30 de metri. Podul are însă doar 650 metri lungime.

Cosmin PURIȘ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *