June 13, 2025

Moment festiv la Aeroportul Internațional „Avram Iancu”

Aeroportul Internațional „Avram Iancu”, Consiliul Judțean Cluj și Compania aeriană „Tarom” au sărbătorit miercuri, pentru a 14-a oară în istoria aeroportului, pasagerul cu numărul un milion înregistrat în anul 2025. Aniversarea atingerii pragului de un milion de pasageri este deja un eveniment simbol al aeroportului clujean, celebrat în fiecare primăvară. Anul acesta pasagerul cu numărul un milion este Marius Rădan, înregistrat pe zborul RO 643 București – Cluj Napoca, operat de compania aeriană TAROM. Norocosul pasager a fost selectat și premiat în cadrul unui moment festiv organizat odată cu sosirea aeronavei, în prezența reprezentanților aeroportului, ai companiei aeriene, ai autorităților locale, respectiv a reprezentanților mass media.

Un aspect aparte l-a reprezentat faptul că întreg echipajul aeronavei, al cărei comandant se numește Elena Savu, a fost format din „amazoane ale cerului”. Elena Savu este ieșeancă, iar soțul acesteia este tot pilot. În anul 2024, când aeroprotul clujean a sărbătorit pasagerul cu numărul 3 milioane, tot Elena Savu a fost cea care a comandat aeronava. „Sunt O femeie care, prin pasiunea pentru avioane şi pilotaj, depăşesc stereotipurile şi trăiesc visul cu fiecare decolare!” a declarat aceasta.

Viorel Federiga, Președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, a precizat cu ocazia acestui eveniment: „ Aniversarea acestor praguri semnificative de pasageri pentru aeroportul clujean a devenit deja o tradiție de peste un deceniu. Acesta este intervalul de timp de când se aniversează pasagerul cu numărul un milion. Prin această performanță, aeroportul rămâne un motor de dezvolatare și confirmă poziția de lieder al aeroporturilor regionale din România”.

David Ciceo, Directorul general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, a declarat cu ocazia sărbătoririi pasagerului cu numărul un milion, cu 10 zile mai devreme decât în anul 2024: „Acest eveniment este rezultatul unei colaborări și a unei munci continue prestată de profesioniști devotați și implicați în dezvtarea și modernizarea aeroportului. Mulțumim pasagerilor care au ales ca punct de plecare sau sosire Aeroprotul Cluj Napoca, făcând astfel posibilă această aniversare. Dorim să asigurăm pe toți cei interesați că vom continua să oferim cât mai multe opțiuni de călătorie pasagerilor noștri și promitem că vom continua să oferim cât mai multe opțiuni de călătorie pasagerilor noștri, care să fie apreciate de către toate segmentele de trafic, respectiv trafic business, etnic sau turistic”.

La ceremonia de oferire a premiului, Directorul General al companiei TAROM, Costin Iordache, a menționat: „Este o onoare să fim parte din acest moment de referință pentru Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj și pentru întreaga comunitate locală. Între TAROM și aeroprotul clujean dăinuie de multă vreme un parteneriat de încredere, construit în jurul uneia dintre cele mai vechi și importante rute interne ale companiei și anume legătura strategică Cluj Napoca – București, operată încă din anii 1930. Aproape un secol mai tîrziu, TAROM își continuă misiunea de a conecta Transilvania cu capitala României. Dorim să felicităm echipa de lucru a aeroportului clujean pentru atingerea pragului de un milion de pasageri în anul 2025. Este o reușită care reflectă viziune, investiții și dezvoltare susținută. De aceea, urăm în continuare mult succes întregii echipe! Prin cele 25 de frecvențe săptămânale operate pe această rută, TAROM își reafirmă angajamentul față de clujeni, fie că este vorba despre oameni de afaceri, turiști sau pasageri care care călătoresc în scop persoanal. Ne bucurăm să contribuim zilnic la această conectivitate esențială, care rămâne un pilon central în rețeaua domestică a companiei TAROM”.

Fericitul câștigător, Marius Rădan, a declarat: „Mulțumesc aeroportului pentru oportunitatea de a fi pasagerul 1 milion în 2025. Este prima dată când câștig orice. Am înaintat și m-am oprit la aeroport. Am vrut să fiu pasagerul care pășește în aeroport. Este o onoare. Nu sunt din Cluj, dar vin cu mare drag aici. S-au făcut eforturi. E apropiat sufletului meu. Călătoresc în interes de business. Chiar consider ca este o poartă aeriană a Transilvaniei. Sunt emoționat și privilegiat pentru acesta oportunitate”, a declarat pasagerul cu numărul 1 milion.

La nivelul Trimestrului I al anului 2025, pe Aeroportul Internațional „Avram lancu” Cluj, destinația București – Otopeni a ocupat locul 1 în topul destinațiIlor, cu un total de peste 80.000 pasageri înregistrați. În prezent, această destinație este deservită de pe aeroportul clujean de 3 companii aeriene, respectiv: TAROM, HiSky și AnimaWings.

De pe Aeroportul International „Avram lancu” Cluj, TAROM operează zboruri zilnice spre Bucuresti, capitala României, iar in sezonul de vară are programate și zboruri charter spre Grecia (Skiathos si Mytilene -Lesbos) Egipt (Sharm el Sheikh) și Turcia (Antalya). Compania TAROM – Compania National de Transporturi Aeriene Române – a fost infiintata in anul 1954, iar in anul 2010, TAROM a aderat la SkyTeam, alianta aeriană globala ce ofera pasagerilor membrilor sãi acces la o retea variat de destinatii, având mai multe frecvente si conexiuni.

Beniamin Pascu

 

 

 

Articolul Pasagerul cu numărul un milion adus de „amazoanele cerului” apare prima dată în ziarulfaclia.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *