April 12, 2024

Deasupra noastr─â cerul este apocaliptic. Respir─âm zi de zi aer toxic

Peste 8,3 milioane de oameni mor, anual, prematur, din cauza polu─ârii, care ucide mai multe persoane dec├ót SIDA, tuberculoza ╚Öi malaria la un loc ╚Öi face de 15 ori mai multe victime dec├ót r─âzboaiele sau alte forme de violen╚Ť─â, relev─â cel mai recent Raport al organiza╚Ťiei Global Alliance on Health and Pollution (GAHP), ├«nfiin╚Ťat─â ├«n comun de Banca Mondial─â, Comisia European─â, ONU ╚Öi ministere ale mediului ╚Öi ale s─ân─ât─â╚Ťii din peste 25 de state.

ÔÇŁR─âs─âritÔÇŁ de soare ├«n ╚Üara Ha╚Ťegului

Transportul aerian este unul dintre cei mai mari poluatori, cu o galopant─â cre╚Ötere de emisii de Gaze cu Efect de Ser─â (GES), dar nu este taxat ca atare, pentru a nu mic╚Öora profiturile companiilor interna╚Ťionale de zbor ╚Öi a nu ÔÇŁderanjaÔÇŁ interesele miliardarilor de╚Ťin─âtori de avioane private. ├Än ultimii trei ani,┬áavioanele┬áprivate au emis 5,3 milioane de tone de bioxid de carbon (CO2), ca urmare a num─ârului mare┬áde curse efectuate. Organiza╚Ťia Avia╚Ťiei Civile Interna╚Ťionale (ICAO) a prognozat c─â p├ón─â ├«n anul 2050 emisiile toxice cu oxizi de azot (NOx), vapori de ap─â, particule de sulf oxidat, funingine, pe care le produce avia╚Ťia interna╚Ťional─â, s-ar putea tripla comparativ cu 2015. ├Än ╚Üara Ha╚Ťegului, unde nu mai sunt deloc zile cu cer senin, s-au triplat, cu certitudine. De ce este admis─â o survolare nestingherit─â a spa╚Ťiului aerian al Rom├óniei? Pentru c─â absurde reglement─âri ale UE┬áimpun, hazardat ╚Öi dictatorial, c─â e posibil─â orice rut─â ├«n interiorul Uniunii f─âr─â permis sau autoriza╚Ťie, ├«i pofida faptului c─â transportul aerian interna╚Ťional se bazeaz─â, pe acorduri bilaterale efective ├«ntre state! Sunt evidente prejudiciile majore aduse Rom├óniei prin rutele browniene de transport aerian interna╚Ťional. Sunt zone suprasaturate de rutele aeriene, de puzderia de culoare care br─âdeaz─â cerul ├«n toate direc╚Ťiile. Zona ╚Ü─ârii Ha╚Ťegului ÔÇô leag─ânul etnicit─â╚Ťii rom├óne╚Öti, cu monumente arhitecturale unice ├«n patrimoniul na╚Ťional, dar pe zi ce trece tot mai afectate de poluarea aviatic─â -, este un astfel de loc pe harta ╚Ť─ârii. Sesiz─âm, consterna╚Ťi, impactul polu─ârii masive asupra mediului. Vegeta╚Ťia, produsele agricole pentru care localnicii au muncit din r─âsputeri, pentru a avea parte de produse BIO cultivate ├«n propriile gr─âdini, sunt nimicite de poluan╚Ťi cunoscu╚Ťi ╚Öi necunoscu╚Ťi. Zi ╚Öi noapte, cerul este acoperit de d├órele l─âsate de avioanele cu reac╚Ťie care ├«l str─âbat. E ╚Öi o poluare sonor─â, prin vibra╚Ťii, deranjant─â ├«n timpul nop╚Ťii, c├ónd ÔÇŁdeasupra noastr─â huruie, or─â de or─â, motoare de avioaneÔÇŁ, spun localnicii. Iar ziua ÔÇŁnu mai avem cer senin, e ├«nebunit de roiuri de avioane, parc─â ar fi roiuri de l─âcuste pr─âdalniceÔÇŁ, avertizeaz─â oamenii dispera╚Ťi de anormalitatea insinuat─â ├«n zona ├«n care tr─âiesc ╚Öi care trebuia s─â fie protejat─â patrimonial, nu l─âsat─â la voia intereselor unor jalnici profitori. Insuportabil, autorit─â╚Ťile dorm, precum sunt obi╚Önuite de 30 de ani.

Diminea╚Ť─â ÔÇŁsenin─âÔÇŁ?

Sumedenie de rute de transport aviatic au fost deviate ╚Öi tranziteaz─â spa┼úiul┬áaerian┬árom├ónesc ca urmare a conflictului armat din Ucraina. A fost redus num─ârul zborurilor deasupra ╚Ť─ârilor din centrul Europei, deasupra Austriei ╚Öi Poloniei, ╚Öi a crescut num─ârul zborurilor prin ╚Ť─ârile din sud-estul continentului. Concomitent, ├«n spa╚Ťiul aerian european estic, implicit rom├ónesc, se afl─â ├«n permanen╚Ť─â aeronave militare, potrivit generalului Karsten Stoye, directorul cooper─ârii civil-militare ╚Öi consilier militar la Eurocontrol. Toate aceste excep╚Ťii de la starea normal─â a lucrurilor au repercursiuni asupra s─ân─ât─â╚Ťii popula╚Ťiei ╚Öi mediului din Rom├ónia.

Nu sunt cartofi din ╚Üara Ha╚Ťegului! Sunt mere afectate de poluarea aviatic─â!

Paradoxal, traficul din circuitele aeroporturilor europene a crescut la 61% ├«n luna septembrie 2022 fa╚Ť─â de 2021, potrivit Consiliului Interna╚Ťional al Aeroporturilor (ACI). A╚Öadar frecven╚Ťa curselor aeriene cre╚Öte pe zi ce trece, precum ciupercile dup─â ploaie, chiar dac─â o aeronav─â care zboar─â de la Madrid la Cluj-Napoca ╚Öi retur genereaz─â aproximativ acela╚Öi nivel de emisii precum o locuin╚Ť─â de familie, pentru ├«nc─âlzirea ├«nc─âperilor, timp de peste dou─â ierni extrem de geroase.

Vi╚Ť─â de vie ars─â de poluan╚Ťii aviatici

Venind pe Drumul Na╚Ťional de la Simeria la Cluj Napoca vezi, invariabil, pe tot traseul, un cer acoperit de norii aviatici poluan╚Ťi. D├órele l─âsate pe cer de avioane sunt responsabile pentru 57% din impactul sectorului aviatic ├«n privin╚Ťa ├«nc─âlzirii atmosferei, mult mai mult dec├ót emisiile de dioxid de carbon provenite din arderea carburan╚Ťilor

Potrivit unui studiu publicat ├«n revista ÔÇŁNatura/NatureÔÇŁ de prof. univ. dr. Thomas Crowther de la Institutul Federal Elve╚Ťian de Tehnologie (Eidgen├Âssische Technische Hochschule ÔÇô ETH Z├╝rich, Elve╚Ťia), co-pre╚Öedinte al consiliului consultativ al Deceniului Na╚Ťiunilor Unite pentru Restaurarea Ecosistemelor, ÔÇŁ ├«n fiecare an constat─âm pierderea a cel pu╚Ťin zece miliarde de copaci de╚Öi ei sunt cea mai puternic─â arm─â ├«n lupta ├«mpotriva schimb─ârilor climaticeÔÇŁ. Omenirea este responsabil─â de emiterea ├«n atmosfer─â, anual, a aproximativ 30-40 de miliarde de tone de dioxid de carbon.

Liliac ars de poluan╚Ťii aviatici

Dac─â nu se va pune cap─ât acestei st─âri distructive, P─âm├óntul va continua s─â se ├«nc─âlzeasc─â, iar via╚Ťa pe Terra nu va mai fi posibil─âÔÇŁ. Un┬áavion┬ácare decoleaz─â produce la fel de multe emisii toxice precum un autoturism care se deplaseaz─â 40.000 de kilometri. Aparatele de zbor Boeing, Airbus, Bombardier, Comac sau Embraer ale flotelor companiilor aeriene din ├«ntreaga lume polueaz─â peste m─âsur─â, iar reducerea emisiilor din atmosfer─â este indiscutabil necesar─â. Motoarele care func╚Ťioneaz─â cu kerosen, benzin─â sau motorin─â emit gaze cu efect de ser─â ╚Öi compu╚Öi toxici ├«n atmosfer─â. S-a afirmat c─â sectorul avia╚Ťiei ar genera doar 13,9% din emisiile din transporturi. Te ├«ntrebi ├«n mod just cine monitorizeaz─â ├«n Rom├ónia emisiile poluante produse de avioanele companiile interna╚Ťionale de zbor care au primit ÔÇŁund─â verdeÔÇŁ s─â tranziteze dup─â bunul plac cerul ╚Ť─ârii. Ni se spune, eronat, stupid, c─â procedura achizi╚Ťion─ârii de ÔÇŁunit─â╚Ťi de emisiiÔÇŁ ÔÇŁcompenseaz─âÔÇŁ┬ápoluarea masiv─â produs─â prin activit─â╚Ťile aviatice!.

Revista ÔÇŁVia╚Ťa ╚Öi S─ân─âtateaÔÇŁ relateaz─â ├«ntr-un articol intitulat ÔÇŁOtrava din cer ÔÇô chemtrails sau d├órele mor╚ŤiiÔÇŁ despre urmele l─âsate pe cer de ciudate avioane, urme care nu sunt de dioxid de carbon sau vapori de ap─â produse de arderea combustibilului de la bord, ci substan╚Ťe nocive ├«mpr─â╚Ötiate ├«n atmosfer─â pentru cercet─âri, dar toate secrete. Potrivit publica╚Ťiei, chemtrails sunt, ├«n fapt, arme chimice brevetate, cu efect ├«nt├órziat. Avioane necunoscute disperseaz─â bariu, pulbere de aluminiu ╚Öi chiar stron╚Ťiu-90 ├«n straturile superioare ale atmosferei, care declan╚Öeaz─â ÔÇŁfenomene de rezonan╚Ť─â menite s─â permit─â folosirea sistemelor secrete de tip HAARP (High Frequency Active Auroral Reaserch Program, sistem activ la Gakona, SUA) ╚Öi EISCAT (European Incoherent Scatter Scientific Association, sistem activ ├«n Norvegia ╚Öi Suedia). E vorba ├«ns─â de pulveriz─âri aeriene care induc, ├«n timp, boli incurabile popula╚Ťiei.

Dup─â ploaie, compu╚Öi poluan╚Ťi depu╚Öi pe sol (pe folia de plastic se v─âd ciudate reziduuri c─âr─âmizii)

Un articol publicat de jurnalistul Cristian Terran, pe site-ul ÔÇŁConspira╚Ťii ╚Öi mistereÔÇŁ, ├«n mai 2013, intitulat ÔÇŁHAARP ÔÇô De la teoria conspira╚Ťiei la┬árealitateÔÇŁ face cunoscut faptul c─â ÔÇŁSistemul HAARP se bazeaz─â pe cercet─ârile fizicianului Bernard J. Eastlund, care a dezvoltat studiile lui Nikolas Tesla, autorul unei teorii conform c─âreia P─âm├óntul este un conductor uria╚Ö ╚Öi sigur, d├ónd posibilitatea organiz─ârii sistemului de telecomunica┼úii. Brevetul american al lui Eastlund, ÔÇŁMetod─â ┼či aparatur─â pentru alterarea unei regiuni din atmosfera, ionosfera ┼či magnetosfera P─âm├óntuluiÔÇŁ, a fost etichetat ca secret timp de un an. Prin ├«nc─âlzitorul ionosferic Eastlund, radia┼úia frecven┼úei radio este concentrat─â ┼či focalizat─â ├«ntr-un punct din ionosfer─â, trimi┼ú├óndu-se astfel o cantitate de energie de 1 Watt/cm3, comparativ cu alte dispozitive capabile s─â produc─â doar o milionime de Watt. ÔÇ×Controlul vremii este posibil, spre exemplu, prin modificarea tiparului v├ónturilor din atmosfera superioar─â. Concentra┼úiile de ozon ╚Öi azot din atmosfer─â pot fi m─ârite artificial. ├Änc─âlzitorul ionosferic de mare putere ar putea controla vremea pe principiul aflat la baza uneia dintre inven┼úiile lui Nikolas Tesla ╚Öi anume rezonan┼úa care influen┼úeaz─â sistemele planetei. Dac─â sistemul HAARP ar func┼úiona la capacitate deplin─â, s-ar putea induce schimbarea climei unei ├«ntregi emisfere.ÔÇŁ

Venind pe Drumul Na╚Ťional de la Simeria la Cluj Napoca vezi, invariabil, pe tot traseul, un cer acoperit de norii aviatici poluan╚Ťi. D├órele l─âsate pe cer de avioane sunt responsabile pentru 57% din impactul sectorului aviatic ├«n privin╚Ťa ├«nc─âlzirii atmosferei, mult mai mult dec├ót emisiile de dioxid de carbon provenite din arderea carburan╚Ťilor

Jurnalista Diana Scarlat, ÔÇŁJurnalul Na╚ŤionalÔÇŁ: ÔÇŁD├órele l─âsate de avioane formeaz─â o p├ócl─â de noxe care se transform─â uneori ├«n nori ce aduc ploi acide. Dup─â izbucnirea r─âzboiului din Ucraina, foarte multe rute de zbor s-au mutat deasupra ╚Ť─ârii noastre, dar situa╚Ťia era deja critic─â din 2019, c├ónd zburau peste o jum─âtate de milion de avioane pe an deasupra noastr─âÔÇŁ.

***

Gazele cu efect de seră emise de aeronave la nivel mondial au crescut cu 130% în ultimele două decenii. Conform Master Planului General de Transport al României, cel mai poluant avion este Boeing 737-300 care are o capacitate maximă de 134 de locuri. Pentru transportul acestui număr de persoane, avionul consumă 1.869 de kilograme de combustibil și produce 5.887 kilograme de emisii de dioxid de carbon. Pe locul secund se află avionul Airbus A 318, care consumă 1.724 kilograme de combustibil pentru transportul a 120 de pasageri și produce 5.430 de kilograme de emisii de CO2.

***

Aerul poluat provoac─â Boala pulmonar─â obstructiv─â cronic─â┬á(BPOC) ÔÇô ├«ngustare a c─âilor respiratorii.

Nivelurile ridicate de poluare ale aerului pot genera fibroza chistică, care afectează fie glandele din plămâni care produc mucus, fie pe cele din pancreas care produc enzime digestive.

Persoanele care sufer─â de afec╚Ťiuni cardiovasculare sunt expuse la accident vascular cerebral din cauza polu─ârii aerului.

Ateroscleroza, care este o acumulare de grasimi ╚Öi colesterol pe peretii arteriali (placa de aterom) apare, frecvent, ├«n condi╚Ťiile polu─ârii aerului.

În Europa, 68% din decese sunt provocate de poluarea aerului.

Director executiv Leena Yl├Ą-Mononen, Agen╚Ťia European─â de Mediu: ÔÇŁAnaliz─âm, pentru prima dat─â, impactul polu─ârii aerului ├«n agravarea unor boli cum ar fi astmul sau afec╚Ťiunile cardiace cronice. Calitatea vie╚Ťii este afectat─â ├«n multe privin╚Ťe de poluarea aerului.ÔÇŁ

Carmen F─éRCA╚śIU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *