July 20, 2024

Tronsonul feroviar Cluj Napoca – Aghireş, lotul 1 al obiectivului ”Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, se va închide total în perioada 1 iulie 2024 – 30 aprilie 2026, pentru desfăşurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii pe întregul traseu, în lungime de 30,41 kilometri, informează, vineri, CFR SA.

Serviciul public de transport de călători în perioada lucrărilor de modernizare a căii ferate pe tronsonul Cluj Napoca – Aghireş va fi asigurat cu autocare, care vor înlocui trenurile în perioada respectivă, conform programului de circulaţie stabilit de cei trei operatori – CFR Călători, Interregional şi Transferoviar Călători.

Potrivit CFR SA, cele 53 de autocare puse la dispoziţia călătorilor de cele trei companii vor circula în locul trenurilor conform orarului stabilit de fiecare operator în parte pe următoarele distanţe, care asigură legătura rutieră inclusiv cu staţiile de cale ferată de pe loturile 2, 3 şi 4, de la Aghireş la Oradea.

Astfel, CFR Călători va opera cu 19 autocare pe traseul Cluj Napoca – Aghireş – Huedin – Aleşd – Oradea, pe următoarele rute: Auto 3620 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 3621 Cluj Napoca – Huedin, Auto 3622 Huedin – Aghireş, Auto 3623 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 3624 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 3625 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 3626 Aleşd – Aghireş, Auto 3627 Aghireş – Aleşd, Auto 3628 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 3629 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 3630 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 3631 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 3633 Aghireş – Huedin, Auto 3634 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 3635 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 3636 Huedin – Aghireş, Auto 3637 Aghireş – Huedin, Auto 3638 Aghireş – Cluj Napoca şi Auto 3639 Huedin – Oradea.

Operatorul privat de transport feroviar de călători Interregional va avea 26 de autocare pe traseul Cluj Napoca – Aghireş – Stana – Huedin – Bratca – Aleşd pe următoarele rute: Auto 10550 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10551 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10552 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10553 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10554 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10555 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10556 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10557 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10558 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10559 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10560 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10561 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10562 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10563 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10564 Stana (Izvoru Crişului) – Cluj Napoca, Auto 10565 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10566 Huedin – Cluj Napoca, Auto 10567 Cluj Napoca – Stana (Izvoru Crişului), Auto 10569 Cluj Napoca – Huedin, Auto 10677 Bratca – Aleşd, Auto 10678 Aleşd – Bratca, Auto 10679 Bratca – Aleşd, Auto 10680 Aleşd – Bratca, Auto 10681 Bratca – Aleşd, Auto 10682 Aleşd – Bratca şi Auto 10683 Bratca – Aleşd.

Transferoviar Călători va avea opt autocare doar pe traseul Cluj Napoca – Aghireş şi retur, astfel: Auto 10400 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 10401 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 10402 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 10403 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 10404 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 10405 Cluj Napoca – Aghireş, Auto 10406 Aghireş – Cluj Napoca, Auto 10407 Cluj Napoca – Aghireş.

Lucrările de electrificare şi reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanţate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde lei, fără TVA, şi au termen estimat de finalizare anul 2026.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *