February 29, 2024

Cei peste 100.000 de vizitatori de până acum ai festivalului, dar și oaspeți de seamă, precum ambasadorul României în Germania, Adriana Stănescu, au făcut cunoștință cu produsele și licorile speciale de la standul românesc. Vinul produs de studenții și profesorii clujeni a ajuns să fie degustat la Berlin, și apreciat pentru aroma și savoarea sa delicată, ceea ce reprezintă un câștig important având în vedere că este vorba unul dintre cele mai cunoscute târguri de afaceri din domeniul tradițiilor gastronomice și folclorice din Europa.

Ne bucurăm să facem cunoscute vinurile aromate de la Stațiunea viticolă Vinea Apoldia Maior – USAMV Cluj-Napoca la Expoziția ”Săptămâna Verde 2024”, de la Berlin, în cadrul standului prezentat de MADR – Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.”, anunță reprezentanții Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca pe pagina de socializare a instituției.

Desfășurată în perioada 19-24 ianuarie 2024, expoziția internațională de la Berlin „Grüne Woche” reunește 1.400 de expozanți din întreaga lume. În primul week-end de la lansare festivalul a înregistrat un număr record de vizitatori – circa 100.000. „Standul României, îmbogățit de savoarea produselor tradiționale și a vinurilor autentice, se bucură de succes printre vizitatorii celui mai important târg internațional de produse alimentare, agricultură și horticultură. Produsele românești sunt prezentate și la standul Comisiei Europene de la ”Grune Woche 2024”.”, informează participanții clujeni.

Printre oaspeții care au vizitat standul României, dar mai ales caare au apreciat vinurile apaținând stațiunii viticole a USAMV Cluj-Napoca, s-a aflat și Excelența Sa, Adriana Stănescu, ambasadorul României în Republica Federală Germania.

Produsele tradiționale românești, la cucerit prin Europa

Participarea Stațiunii viticole Vinea Apoldia Maior din cadrul USAMV Cluj-Napoca la expoziția de la Berlin, „Săptămâna Verde 2024” (Grüne Woche), se înscrie în politica derulată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) care anual participă la Berlin cu un stand de informare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale. Cu acest prilej, după cum au informat reprezentanții MADR, se promovează produsele agroalimentare românești recunoscute la nivel național și european. Mai exact, anul acesta, la festivalul de la Berlin, la standul României se promovează și se degustă mostre din produse înregistrate pe scheme de calitate europene sau în curs de înregistrare, precum: Magiun de prune Topoloveni, Salam de Sibiu, Telemea de Ibăneşti, Scrumbie de Dunăre afumată, Cârnaţi de Pleşcoi, Telemea de Sibiu, Caşcaval de Săveni, Salată cu icre de știucă de Tulcea, Salată tradițională cu icre de crap, Plăcintă dobrogeană, Pită de Pecica, din categoria băuturilor spirtoase Indicație Geografică – Pălincă și Țuică Zetea de Medieșul Aurit.

De asemenea, printre produsele româneşti „participante” la ediția 2024 a expoziției ”Săptămâna Verde” se numără și cele care sunt în proces de înregistrare pe un sistem de calitate european, precum: Babic de Buzău, Batog deltaic de sturion, Sardeluță marinată, dar și produse care vor urma etapele înregistrării pe un sistem de calitate european: cârnați din topor din Vâlcea, carne afumată la garniță din Vâlcea, brânză în coajă de brad de Bran, plăcintă întinsă de Pecica-Turnu, salam de Nădlac, brânză frământată de Teaca, ghiudem, batog de crap argintiu și de somn, pastramă de crap argintiu și de somn, zacuscă cu pește și diferite sortimente de siropuri, gemuri sau dulcețuri de fructe, produse de panificație și patiserie (cozonaci, cornulețe cu gem, eugenie, cereale expandate, făină etc.), produse din carne de pui, diverse sortimente de miere, alte produse ale stupului, sortimente de uleiuri presate la rece. Din categoria băuturilor spirtoase, România a oferit spre degustare pălincă, țuică, vin alb şi roşu. Pe post de deserturi tradiționale vizitatorii au putut degusta mere și prune afumate de Vrancea.

Reamintim că expoziția Săptămâna Verde 2024” reprezintă atât o platformă de afaceri, cât și un festival al tradițiilor gastronomice cu impact mediatic de anvergură în Europa, cât și pe plan mondial. Anul trecut, târgul a avut peste 300.000 de vizitatori și 1400 de expozanți din 61 de țări, pe o suprafață de expunere de 118.000 mp.

Tia Sîrca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *