La jumatatea lunii martie 2023 Hulu propunea publicului sau un nou film thriller-drama, Boston Strangler sau Ucigasul din Boston. Scris si regizat de Matt Ruskin, filmul se bazeaza pe povestea adevarata a Ucigasului din Boston, care a ucis 13 femei in Boston prin anii 1960.
Keira Knightley in rolul Lorettei McLaughlin are un personaj important, magistral intrepretat, reporterul de la Boston Record American fiind cel care a facut publica povestea si a mers pe firul evenimentelor pentru a gasi ucigasul. Pe langa ea apar tot felul de personaje interpretate de Carrie Coon, Alessandro Nivola, Chris Cooper, David Dastmalchian, Morgan Spector pentru a contura cat mai bine personajul principal si a da dinamism actiunii.
Inca de la inceput cele 112 minute ti se par insa insuficiente pentru a descoperi un personaj asa de complex precum Loretta McLaughlin. Genul true crime prinde din ce in ce mai bine, asa ca era firesc ca regizorul sa se orienteze spre un fil narativ care urmareste ca la carte toate specificatiile genului.
Inca din primele secvente o cunoastem pe Loretta McLaughlin, jurnalist la Boston Record American care avea mereu articole pe lifestyle, insa alaturi de Jean Cole, jurnalista colega cu ea, interpetata de Carrie Coon, devine primul jurnalist care scoate la iveala crimele odioase din Boston si merge pe urmele criminalului, reusind sa il arate lumii intregi.
Loretta devine incet, incet obsedata de caz, merge acasa singura la suspecti, urmareste fiecare pista si pune cap la cap toate informatiile pentru a ajunge cat mai rapid la ucigasul din Boston. Ea reprezinta modelul tipic de jurnalism vazut si in filme ca Zodiac, Spotlight, tonul si naratiunea sunt exceptional adaptate pentru un film care te tine langa ecran pana la final.
Un film despre rolul de gen si ucigasi, Boston Strangler este si despre femeia puternica, jurnalista care isi face loc intr-o lume a barbatilor, care negociaza mai bine decat idealista McLaughlin. Si cu toate astea toata lumea se refera la cele doua la „fetele reporter”, desi au trecut bine de 30 de ani.
Viata de familie se destrama pentru Loretta, apar tot mai multe situatii cand pleaca de acasa in momente nepotrivite, cand primeste telefoane anonime infricosatoare, asta dupa ce pozele ei si ale colegei de redactie apar in ziare. Se primesc multe scrisori de la femei care sunt terorizate de teama de criminal, barbatii par sa nu faca nimic, editorii nu se gandesc ca e un subiect demn de ziar, politistii trec prea repede peste DeSalvo, criminalul si suspectul de la inceput.
Si peste toate vin autoritatile, tot reprezentanti ai sexului masculin, care nu au de spus decat un singurul lucru: femeile sa evite sa mai iasa afara si sa stea inchise in case.
Loretta a reusit sa puna totul cap la cap si sa isi dea seama de criminalii din Boston mai ales in niste vremuri cand politia nu dadea mai departe date importante din caz si totul era tinut la secret, spre bucuria criminalilor care reuseau sa scape mai mereu si sa isi vada in continuare de treaba.
De la o lenjerie intima folosita la strangulare si legata in funda la gat a pornit totul si informatia aflata la vedere a fost imediat descoperita de McLaughlin. E momentul in care incepe o urmarire disperata pentru a se afla adevarul pana la final, asta fara ajutorul autoritatilor care par sa nu fie asa de interesate de caz.
Sunt multe scene in care Loretta si Jean se tot uita prin documente, preiau practic atributiile unui politist, unui detectiv, stau fata in fata cu suspectii aflati in custodie. Scenele in care il vedem pe ucigasul din Boston par a fi luate din documentarele de la History Channel, dar sunt suficient de realiste cat sa te lase sa mergi mai departe cu filmul.
Personajele sunt pana la urma cele care te ajuta sa rezisti in fata ecranului si sa te lasi purtat de actiune si de scenariu. Alessandro Nivola, in rolul unui politist din Boston, care incepe sa isi dea seama ca ar trebui sa ajute reporterul care vrea sa dezvaluie ceva important pentru siguranta orasului, Chris Cooper, seful rigid, comisarul politiei, Bill Camp, ei sunt actorii care contureaza si mai bine personajele principale si sunt gata sa dea totul pe platoul de filmare.
Rezonanta emotionala lipseste din film, insa actiunea e ce trebuie si se vede bagheta regizorala care a stiut cum sa armonizeze totul pentru un film bun, care merita vazut.
Intr-o realitate in care privitorii si spectatorii sunt saturati de povesti si filme unde barbatii ucid femei, femei care trebuie sa se lupte cu sistemul pentru a-si face vocea auzita intr-un final filme precum Boston Strangler vor prinde oricand. Ruskin a reusit sa aduca un tribut Lorettei McLaughlin si lui Jean Cole, muncii lor asidue si riscurilor asumate, insa nu reuseste prea bine sa puna piesele de la puzzle ca sa intelegem povestea mai ampla din spatele actiunii, cazului Boston Strangler.
Una peste alta e un film thriller-crime-drama excelent care promite sa iti ofere de toate si sa nu iti dea sansa sa afirmi la final “ce pierdere de timp…”-cu siguranta iti vei aminti de el si personajul principal va ramane in memorie multa vreme de acum incolo.