June 15, 2024

 Digitalizarea câștigă tot mai mult teren și în municipiul Gherla, cândva un orășel de provincie liniștit, fără evenimente majore. Dar, odată cu dezvoltarea și extinderea tehnologiei moderne administrația locală ține pasul cu cuceririle științei și tehnicii actuale. Mai nou și în cadrul Primăriei locale se aplică eficientizarea fluxului de lucru și asta nu e noutate, fiindcă în alte centre urbane deja digitalizarea este la ordinea zilei. Însă, de o perioadă și în urbea de pe Someș s-au introdus în practică proiectele referitoare la eficientizarea serviciilor. Este vorba de eliberarea și semnarea diferitelor documente de stare civilă, cum sunt: certificate de naștere, certificate de căsătorie și certificate de deces. Beneficiarii acestor documente le pot transamite acolo unde au nevoie pe o adresă de mail. Mare avantaj pentru gherleni, care până în prezent au fost nevoiți să aștepte un timp în vederea eliberării acestor acte. Acum aceste servicii sunt la un click distanță. Pe lângă asta, se reduce cantitatea de hârtie utilizată și costurile de tipărire și depozitare. O măsură binevenită, care nu numai că ușurează munca funcționarilor din Primărie, dar satisface operativ și cererile populației.

Digitalizarea serviciilor din cadrul administrației locale Gherla face parte dintr-un proiect de anvergură ce urmărește, în primul rând, îmbunătățirea și perfecționarea sistemului informatic integrat. Inițiativă lăudabilă al edililor gherleni, dornici de a se alătura măsurilor moderne menite să îmbunătățească tot sistemul administrativ.

Szekely Csaba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *