Medeea Bococi este o altă elevă de 10 a Clujului de la Evaluarea Națională desfășurată recent. Medeea a studiat la Liceul Teoretic „Elf” Cluj-Napoca și este o tânără foarte hotărâtă privind viitorul ei. Are deja obiectivele clar stabilite, să devină avocat, dar și să studieze la o universitate din afară pentru a deveni cercetător. A început deja să se pregătească, o treaptă a trecut-o, Evaluarea Națională, și nu oricum, ci cu nota maximă.
Ziarul Făclia a vorbit cu mama Medeei, Mihaela Bococi, pentru a afla mai multe despre fata notată cu zece la ambele probe scrise de la Evaluarea Națională 2024, limba și literatura română și matematică. Despre performanța frumoasă obținută, și anume media 10 la Evaluarea Națională, mama tinerei spune că Medeea are toate meritele și că rezultatul este munca ei.
Speră să studieze la o universitate din străinătate
După cum o descrie mama, Medeea este organizată și are obiective dinainte stabilite, ieșind din tiparul comun al adolescentului: „Ea este un pic altfel decât toată lumea deoarece are obiectivele dinainte stabilite. A știut clar că trebuie să ia zece și atunci toată munca ei a fost focusată acolo. Dacă știe că trebuie să aloce două ore pe zi pentru învățat, asta face, nu le lungește. E un pic altfel, o tipologie mai altfel. Are un program bine stabilit. Organizarea timpului este foarte importantă ca să ajungi aici”.
Cu toate orele dedicate pregătirii pentru evaluare, Medeea nu și-a neglijat pasiunile: „A avut timp de toate, de învățat, de făcut sport și de citit deoarece că citește mult. Nu pot să spun că doar s-a pregătit. A avut timp și de vacanțe”.
Medeei îi place să citească, îi place fizica și matematica și tot ce ține de științe. Fizica a aprofundat-o singură: „Are multe activități de interes în afara școlii. Studiază singură mult la fizică lucruri pe care nu le fac neapărat la școală. Probabil a ajutat-o mult și asta. De exemplu și la matematică n-a avut nicio meditație, n-a luat nicio oră în privat”.
De asemenea, Medeea are niște obiective destul de clare în viață, spune mama, „Speră să ajungă la o universitate din afară și de acum a început să se pregătească în acest sens”.
Ca și profesii pe care dorește să le îmbrățișeze este cea de avocat, dar și cea de cercetător: „Ea vrea să facă meseria de avocat, dar în același timp i-ar plăcea studieze fizica, ca și pasiune, pentru că vrea să ajungă într-un centru de cercetare pe diverse elemente pe care ea doar le cunoaște, eu fiind puțin depășită. Îmi tot povestește. Oricum studiază singură și acum speră ca orele de la liceu să-i satisfacă nevoia de studiu.”, spune Mihaela Bococi.
„Suntem o școală cu profesori care muncesc și care îi ajută pe toți copiii să-și găsească valoarea”
Totodată, referitor la performanțele obținute de Medeea Bococi, dar și de alți elevi ai Liceului Teoretic „Elf” Cluj-Napoca la Evaluarea Națională 2024, directoarea instituției de învățământ Mariana Pop spune că rezultatele reflectă munca școlii, a elevilor și a părinților: „Este un rezultat care reflectă munca din ultimii patru ani a tuturor, de la profesori la elevi până la comunitatea de părinți care i-au susținut pe elevii noștri.
Vorbind despre unitatea de învățământ pe care o conduce, directoarea Mariana Pop afirmă că școala îi ajută pe toți copiii să-și găsească valoarea: „Noi suntem foarte mulțumiți. Nu suntem o școală care să facă testări înainte. Noi îi avem pe copii preluați din clasele a IV-a. Luăm copii din școli prin teste la care media de intrare este opt. Nu am încercat să eliminăm nici un copil din școală pentru că nu reușește să facă la matematică sau la română performanță peste 9,50. Deci suntem o școală cu profesori care muncesc și care îi ajută pe toți copiii să-și găsească valoarea și să facă și lucruri diferite nu numai să învețe la matematică și limba și literatura română. Avem atât de mulți copii buni care cântă la pian, care sunt campioni naționali la baschet, care fac o grămadă de sporturi și sunt campioni naționali sau care au rezultate internaționale. Aceste lucruri spun foarte mult. Ne preocupă starea lor de bine, dar pe de altă parte și partea de pregătire academică a elevilor.”
Tia SÎRCA